Recenzie „Eu sunt numarul patru”


„Eu sunt numarul patru” a fost publicată şi la noi de către editura Nemira.Bănuiesc că majoritatea dintre voi aţi auzit de filmul ce s-a făcut după această carte sau poate aţi auzit chiar despre ea.

Mi-am dorit să mi-o cumpăr chiar din momentul în care am citit prima dată despre ce este vorba.

Mi-a plăcut destul de mult,dar i-am găsit un minus:în prima jumătate a cărţii nu se întamplă nimic „malefic”,dar după aceea situaţia se schimbă.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că dragostea îi poate schimba pe oameni făcându-i să nu le mai pese de ce se poate întâmpla,chiar dacă în joc este pusă viaţa lor.

Despre ce este vorba?O să încerc să vă fac o părere despre conţinut,fără să dau prea multe detalii,deoarece poate unii işi doresc să descopere singuri.

Personajul principal este John(adevăratul lui nume este Patru) şi este…extraterestru.Împreună cu incă 8 copii şi mentorii fiecăruia dintre ei,au venit de pe planeta Lorien pe Pămant,după ce planeta lor a fost distrusă.

Asupra celor nouă copii,de care depinde soarta speciei lor s-a aruncat o vrajă.Pentru a-i omor,mogadorienii(specia rea de extratereştrii,cei care le-au distrus planeta) trebuie sa îi ia in ordine.Numărul 1 a fost prins in Malaysia,Numărul 2 a fost prins in Anglia,iar Numărul 3 a fost prins in Kenya şi au murit toţi trei.Acum este randul lui John,iar mogadorienii sunt pe urmele lui.O altă regulă a vrăjii este ca cei noua copii să nu se intalnească,altfel vraja nu işi mai face efectul.

John şi mentorul său,Henri,nu duc o viaţă liniştită.De fiecare dată cand se intamplă ceva suspect ei trebuie să se mute şi să işi modifice numele şi actele.

Dar când se mută într-un orăşel din Ohio,John nu mai vrea să continue viaţa aceasta tot pe fugă.Îşi face prieteni,se îndrăgosteşte,işi face si cţiva duşmani,dar işi descoperă şi Moştenirile(puterile).Totul este liniştit,cu mici excepţii,asta pană cand apar mongadorienii…iar Iadul se dezlanţuie.Această primă carte este doar o mică introducere în lumea loricilor,unde binele se confruntă cu răul şi unde prietenii adevăraţi ies la iveală.Sfârşitul m-a lăsat in suspans şi m-a făcut să îmi doresc ca cel de-al doilea volum să apară cât mai repede.De asemenea,sfârşitul este si foarte trist…
Eu,una,abea astept continuarea(cel mai probabil prin august)!

Detalii:
Autor:Pittacus Lore
Titlu original:I am number four
Traducere de:Ana-Veronica Mircea
Numar pagini:576
Format: 150 x 225 mm
Aparitie:Feb 2011

Puteti comanda cartea de aici(click)!

15 gânduri despre „Recenzie „Eu sunt numarul patru”

  1. ioanaraluk95 spune:

    eu am citit nunma primele 4 capitole si ma cam plictisit da daca zici ca de la jumate incepe actiunea o sa citesc in continuare 😀

  2. RRoxana spune:

    Am vazut filmul, si chiar mi-ar placea sa citesc si cartea, dar momentan e imposibil (acum pe primul loc pe lista de cumparaturi e AV…)

  3. Ana spune:

    Nu am vazut inca filmul, iar cartea cand se dezgheata se si termina

  4. Oanna spune:

    Sunt foarte curioasa sa citesc cartea.

  5. vps spune:

    mie unul mi-a placut cartea….a inceput foarte bine si s-a terminat la fel de bine…a mai avut unele momente cand poate te saturai de citit, dar a fost ok…Chiar astept continuarea!

  6. mirela spune:

    am facut greseala sa citesc cartea inaintea filmului.. de ce spun greseala? pentru ca filmul m-a dezamagit cumplit, nimic din lucrurile interesante din carte nu apar in film.. cartea e chiar simpatica dar filmul lasa de dorit , are efecte speciale , nu zic nu, dar i-au placut fetitei mele de 7 ani… se putea mai mult

    • Ana spune:

      De regula trebuie observat daca filmul e prezentat ca fiind ecranizare (cand ar trebui sa respecte mai mult cartea) sau fiind „dupa …” /”pe o idee ..”, „avand la baza” etc. In al doilea caz, ignora si nu te astepta la nimic din ceea ce stii

      • deea spune:

        La majoritatea filmelor ecranizate dupa carti se intampla lucruri de genul.De exemplu serialul Jurnalele vampirilor are foarte putin in comun cu seria Jurnalele vampirilor.

      • mirela spune:

        perfect adevarat privind ecranizarile , nici nu ma asteptam sa fie filmul cum am vazut eu cartea , dar totusi, in privinta filmului spun doar ca se putea mai mult, ar fi interesant de vazut o ecranizare dupa House of night. Oricum raman la parerea mea ca niciun film nu ar trebui preferat cartilor…

  7. piticmic spune:

    Ma bucur sa aud ca o sa apara si alte volume. Inca n-am citit cartea, dar am vazut filmul. Cum intotdeauna cartea estemai buna decat filmul, o sa citesc curand si cartea 🙂

  8. Ana spune:

    Copii, de pe „Blog-ul fanului SF „am aflat ca vol 2 e la traducere!

Lasă un răspuns

