Recenzie „Divergent” de Veronica Roth

Prezentarea oficiala:
Intr-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăşi.

În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice îşi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, ameninţând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.

Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfîşietoare, consecinţe uimitoare şi o neaşteptată poveste de dragoste.

Recenzia:
“Divergent” este genul de carte pe care atunci cand incepi sa o citesti si sa iti dai seama de lumea fantastica pe care a creat-o Veronica Roth nu o mai poti lasa din mana.

Mie mi-a lasat o parere foarte buna si astept cu nerabdare continuarea(„Insurgent” vol.2 va aparea in luna mai,in strainatate).M-am indragostit de Beatrice,de Four,de prietenii si dusmanii ei,de lumea in care mi-as dori sa traiesc macar o zi.

Cei care au citit :Jocurile foamei isi pot face o parere despre aceasta carte(se aseamana in unele aspecte,dar nu foarte mult).La fel ca in “Jocurile foamei” personajul principal este puternic,neinfricat,nu este genul de persoana foarte frumoasa si perfecta.O alta asemanare cu “Jocurile foamei” este faptul ca actiunea se petrece intr-un viitor post-acoliptic.Dupa parerea mea acestea ar fi asemanarile,ambele serii urmand dupa aceea propriu lor drum.

Beatrice s-a nascut si a crescut in Abnegatie alaturi de mama,tata si fratele ei mai mare.In fiecare zi,intr-o anumita zi fiecare adolescent de 16 ani va fi pus sa aleaga factiunea in care va ramane pentru tot restul vietii.In ceea ce o priveste pe Beatrice este nevoita sa aleaga daca ramane in Abnegatie alaturi de familia sa sau sa aleaga una din celelalte 4 factiuni: Candoare , Prietenie,Eruditie si Neinfricare.In momentul in care va face alegerea trebuie sa se gandeasca foarte bine deoarece nu va mai putea da inapoi.

Inainte de alegerea care le va schimba radical viata fiecare adolescent de 16 ani,da un test in urma caruia va rezulta factiunea pe care o vor urma.Dar pentru Beatrice testul nu rezolva la nimic,din contra ea este si mai incurcata,deoarece rezultatul ii spune ca are aptitudini pentru: Eruditia, Neinfricarea si Abnegatia.Iar daca ceilalti vor afla ca are aptitudini pentru 3 factiuni viata ei nu va fi in nici un caz buna.

Momentul de la Ceremonia Alegerii factiunii pe care o vor urma este unul care pe mine m-a impresionat.Eram atat de curioasa sa vad ce alegere va face Beatrice…puteam sa imi imaginez tot ceea ce traia ea.Fratele ei alege inaintea ei,iar alegerea lui o surprinde,dar ii trezeste si un sentiment care o indreapta catre factiunea pe care o considera cea mai potrivita pentru ea.

In factiunea aleasa isi va alege un alt nume,Tris si va invata ca nu trebuie sa fie mereu buna cu ceilalti si sa ii puna pe ei pe primul loc(ca in Abnegatie) ci sa lupte din greu pentru propria ei viata.Isi va face cativa prieteni,dar foarte multi dusmani,va descoperi ce insemna sa pierzi pe cineva drag si va descoperi ca mama ei a ascuns cate ceva.Si am uitat sa mentionez:il va cunoaste pe Four(unul dintre instructorii ei)putin mai mare decat ea.Intre cei doi se va lega la inceput o pretenie bazata pe incredere,iar cu timpul lucrurile vor evolua.
Iar in lumea creata de Veronica Roth lucurile devin din ce in ce mai rele,iar un razboi este pe cale sa inceapa.

Mi-a placut,in special faptul ca autoarea nu s-a ” grabit” cu Tris si Four,lasandu-i sa se cunoasca mai bine si foarte subtil sa descopere ca intre ei este ceva mai mult decat prietenie.

Sincer am numai cuvinte de lauda despre aceasta carte.M-a impresionat din toate punctele de vedere si m-a facut sa nu o pot lasa din mana chiar daca ziua urmatoare aveam scoala.Este o carte in care poti descoperi ca este greu sa te desparti de cei dragi chiar daca simti ca acolo,cu ei,nu este locul tau,o carte despre iubire si sacrificii.

Pentru a o comanda sau pentru a afla mai multe detalii click aici.

Detalii:
Format: 13 x 20 cm
Autor: Veronica Roth
Traducere: din limba engleză de Adrian Deliu
Editura: LEDA
Aparitie: 2011
Numar pagini: 448
Preț: 39.90 RON(daca o comandati de pe site-ul editurii Leda beneficiati de 20%reducere)

11 thoughts on “Recenzie „Divergent” de Veronica Roth

1. vps spune:

wow…Cam mare recenzia…Am citit partea de sus si imi place. Voi cumpara cartea si voi reveni cu parerea (si cu continuarea citirii recenziei).

2. books4iulik spune:

Mie mi-a placut foarte mult cartea. Cand am cumparat-o nu eram sigura daca avea sa-mi placa. Dar mi-am schimbat cu totul pararea in timp ce citeam. Cu cat citeam mai mult, cu atat voiam sa stiu ce se va intampla cu Tris si prietenii ei.
    Eu una o recomand cu caldura pentru ca este o poveste impresionanta, si astept cu nerabdare continuarea:)

3. Zipyღ spune:

Sper sa mi-o iau si eu!!