Recenzie „Orfani in Brooklyn” de Jonathan Lethem

Orfani în Brooklyn, romanul lui Jonathan Lethem este genul de roman care iti trezeste anumite sentimente si te faci sa vezi lumea din alta perspectiva.Este o carte despre ceea ce inseamna sa fi considerat de cei din jurul tau un ciudat,un bolnav mintal,sa fi dat la o parte,dar,de asemenea este si un omagiu adus povestilor cu detectivi.

Personajul principal este Lionel Essrog,considerat de cei din jurul sau mascariciul Brooklynului,din cauza impulsurilor sindromului Tourette care se caracterizează prin ticuri vocale și musculare inclusiv repetarea neașteptată a unor mișcări sau sunete.El locuieste la Orfelinatul pentru baieti St. Vincent,dar din cand in cand,impreuna cu alti trei baieti este “inchiriat”de Frank Minna pentru a munci la agentia de detectivi a acestuia.

Lionel este fericit pentru ca a fost luat sub aripa protectoare a lui Frank Minna,chiar daca sarcinele pe care le indeplineste sunt ilegale.Dar la un moment dat,lumea lui Lionel se destrama,deoarece Frank Minna este ingunghiat mortal.Acum Lionel este pe cont propriu,lasat sa se descurce singur.Cei pe care ii considera prieteni,isi arata adevarata fata si il dau la o parte.

Dupa moartea lui Frank Minna,povestea devine o clasica poveste cu detectivi,deoarece Lionel vrea sa afle cine i-a omorat seful.Pe alocuri,printre cercetarile pe care le face,Lionel se confrunta cu sindromul Tourette,atunci cand se asteapta mai putin.

Mi-a placut deaorece te face sa vezi durerea pe care o simt persoanele care sunt diferite de ceilalti,mai ales ca povetea este narata din punctul de vedere al lui Lionel.

Citat:

„De-acum,limbajul bolborosea in mine,oceanul de gheata se topea,insa mi se parea prea periculos sa ii dau drumul afara.Vorbirea era intentie,or nu puteam lasa pe nimeni,nici macar,sa descopere cat de intentionata era nebunia mea.”

Detalii:
Traducere: Irina Negrea
Editura:Leda
Nr pagini: 464
Format: 13 x 20 cm
Aparitie: 2011
Pret: 39.90 lei
Pentru mai multe detalii sau pnetru a comanda cartea click aici.

6 thoughts on “Recenzie „Orfani in Brooklyn” de Jonathan Lethem

  1. Niahara spune:

    Imi place ideea acestei carti. Pare o lectura minunata

  2. vps spune:

    Pot spune ca un roman care trezeste diferite sentimente si m-a facut sa vad lumea cu alti ochi (Cel putin atunci) a fost cartea Elenei Costea – „Atractie”.
    As avea o solicitare…Eu in acest moment am doar 10 carti de la leda (7x JV, cartea lui ptath, vampirii sudului 1, chloe king). Ce carte/serie de la leda ti-a placut foarte mult si mi-a recomanda-o!?

    • deea spune:

      Mie mi-a placut foarte mult seria „Academia vampirilor”(depinde si ce gen de lectura preferi.AV are de toate si actiune,si originalitate si romance)
      Ar mai fi si seria „Vampirii din Morganville”,iarasi o serie foarte frumoasa.

      Divergent iarasi este superba(este in genul Jocurilor foamei).

      • vps spune:

        Daca as fi fost sa ma gandesc la 3 carti / serii de la leda la astea m-as fi gandit si eu:))….Cred ca pe astea le voi cumpara:D

  3. vps spune:

    O recenzie foarte buna!;)

  4. Zipyღ spune:

    Am cartea, dar n-am citit-o inca.

Lasă un răspuns

