Recenzie „Cele 13 motive” de Jay Asher

V-ati gandit vreodata ca ii putem rani pe cei din jurul nostru fara ca macar sa ne dam seama?

Ideea este ca fiecare dintre noi intelege diferit ceea ce spunem sau ceea ce facem.Exista cazuri in care jignim fara ca macar sa ne dam seama, exista cazuri in care incercam sa facem o gluma, dar cei din jurul nostru cred ca le faceam un rau.

Parerea mea despre cartea “Cele 13 motive”de Jay Asher este ca dupa ce o citesti vezi lucrurile diferit, cand faci ceva te gandesti daca acel ceva nu i-ar rani pe cei din jurul tau, iti dai seama ca in jurul tau exista cel putin o persoana care te poate ajuta cand ai nevoie.Nu trebuie sa refuzam niciodata cand cineva ne intinde o mana de ajutor.Asa a procedat Hannah, i-a inlaturat pe cei care o puteau ajuta ramanand singura.

In unele momente am incercam sa ma pun in locul lui Hannah , sa aflu daca pe mine m-ar afecta motivele care pe ea au impins-o la sinucidere, daca as accepta ajutorul celor din jurul meu.

Am citit undeva ca dupa ce au citit aceasta carte multi adolescenti care aveau de gand sa se sinucida au luat o alta decizie.M-a uimit acest lucru:cum o carte poate influenta viata unei persoane, dar este imposibil sa nu iti fie mila de Hanna si sa nu iti doresti ca ea sa fi luat alta hotarare.

Oamenii, in general sunt fragili si pot fi impinsi foarte usor la niste gesturi disperate. Fiecare dintre noi ar trebui sa ne gandim ca viata nu este mereu roz, ca exista suisuri si coborasuri, dar indiferent de situatie mereu exista speranta.

Rezumat:

La doua saptamani dupa moartea lui Hannah Baker, Clay Jensen gaseste un pachet pe veranda, care contine 7 casete si o harta.

Desi la inceput nu vrea sa stie ce se afla pe acele casete, cand vocea Hannei ii spune ca si el este unul dintre cele 13 motive care au impins-o la sinucidere se hotaraseste sa le asculte.Dar ea nu specifica pe care caseta intra in scena Clay astfel acesta este nevoit sa asculte toate cele treisprezece motive.

Am fost la fel de curioasa ca si Clay sa aflu de ce este si el unul dintre cele 13 motive, deoarece acesta abia daca o cunostea pe Hannah, desi si-ar fi dorit sa o cunoasca.

Pe tot parcursul noptii, Clay ghidat de vocea lui Hannah afla cum cei pe care ii considera prieteni s-au intors impotriva ei, cum zvonurile s-au inmultit, cum a ajuns sa creada ca nimeni nu ii este alaturi, cum si-a pierdut speranta.

Va recomand aceasta carte deoarece dupa ce o citesti iti dai seama ca ai invatat ceva.

Citat:
„Uneori ne incearca ganduri pe care nici macar noi nu le intelegem.Ganduri care nici macar nu sunt adevarate, nu asta simtim de fapt, dar ne trec oricum prin cap pentru ca sunt interesante.”

Detalii:
Format: 13 x 20 cm
Autor: Jay Asher
Traducere: din limba engleză de Mariana Piroteală
Editura: LEDA
Aparitie: 2012
Numar pagini: 320
Preț: 39.90 RON

Puteti comanda cartea de aici(click)

11 gânduri despre „Recenzie „Cele 13 motive” de Jay Asher

  1. Elena Zaharia spune:

    Imi place cartea dar nu am pucat sa o citesc.:(

  2. -D- spune:

    Si eu am citit.o si mi.a lasat o impresie foarte buna.O recomand!

  3. Irina Gabriela spune:

    Pare atat de frumoasa…Sper sa reusesc cumva sa o iau si eu

  4. Simona Husaru spune:

    Frumoasa recenzia. Mi-a placut si citatul. Sper sa pot citi curand cartea caci pare superba!

  5. Cristina spune:

    Mi se pare o carte zguduitor de realista care te poate pune pe ganduri.
    Imi place citatul ales de tine; inca nu am citit cartea,dar o sa o fac in viitorul apropiat.

  6. Miha Mihaella spune:

    I-am facut si eu recenzia pe blogul meu . Mi-a placut mult cartea .

  7. sabryy9ems spune:

    sper sa ajung sa o citesc si eu. am citit multe pareri bune despre ea.

  8. anonimus spune:

    a citit-o si m-a invatat sa privesc lucrurile complet diferit .Foarte buna cartea merita toti banii si chiar ar merita o continuare despre ce s-a intamplat dupa ce clay a strigat-o pe Skye

Lasă un răspuns

